Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy bezpłatny content marketing istnieje? Ile naprawdę kosztuje content marketing

Sandra Rybińska
Chcesz, aby Twoja firma nabrała rozpędu, cieszyła się lojalnymi klientami i miała na swoim koncie akcje marketingowe, których pozazdroszczą nawet największe marki? Jeśli chociaż na jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, to pora, abyś dowiedział się więcej o marketingu treści. Czym jest content marketing, na co należy kłaść nacisk i czy trzeba wydać fortunę, aby odnieść sukces? W kilku krokach podpowiadamy jak tworzyć skuteczne treści i nie zbankrutować!

Krok pierwszy: Dowiedz się, czym jest content marketing

Chcąc dowiedzieć się, czy istnieje bezpłatny content marketing, w pierwszej kolejności należy zrozumieć, czym on w ogóle jest. Marketing treści to strategia, której celem jest pozyskanie, a następnie utrzymanie określonej grupy docelowej, czyli m.in. klientów, którym chcesz zaoferować swoje usługi czy produkt. To jednak wciąż niepełna definicja, bowiem najważniejsze jest to, czym ta strategia wyróżnia się na tle innych.

Content marketing polega na tworzeniu wartościowych, interesujących i użytecznych treści. Jednak co równie ważne, marketing treści to także odpowiednia dystrybucja i promocja.

Content marketing to coś więcej niż jednostronny przekaz reklamowy. To dążenie do budowania stałego zaangażowania i długotrwałych relacji z odbiorcami.

Krok drugi: Czy istnieje bezpłatny content marketing? Dowiedz się, dlaczego „skuteczny” i „bezpłatny” nie idą w parze

Wiesz już, czym jest content marketing. Wiesz też, że stworzenie wartościowych i interesujących materiałów to dopiero początek. Mając tę świadomość, odpowiedź na pytanie, czy istnieje bezpłatny content marketing, powinna być tylko jedna – przecząca. Wiele osób, którym wydaje się, że za marketing treści nie trzeba płacić, później zastanawiają się, dlaczego podjęte przez nich działania nie przynoszą oczekiwanych skutków. Brzmi znajomo? Pora to zmienić!

Krok trzeci: Jak działać, aby osiągnąć cel, ale nie wydać fortuny na content marketing?

Twoja przygoda z content marketingiem rozpoczęła się – masz budżet, tworzysz wartościowe i różnorodne treści, ale wciąż nie opuszcza Cię poczucie, że o czymś zapomniałeś.

Zastanów się, czy:

  • dobrze znasz swoją potencjalną grupę odbiorców. Czy produkowany content odpowiada ich preferencjom dotyczącym zarówno treści, ale i formy;
  • pamiętasz o odpowiedniej dystrybucji? Promowanie treści ma wiele imion, o czym powinieneś doskonale wiedzieć. Zaprzyjaźnij się z mediami społecznościowymi oraz SEO – dowiedz się jak skutecznie tworzyć reklamy na Facebooku, zadbaj o optymalizację swojej strony internetowej i tekstów;
  • analityka, wyciąganie wniosków i jeszcze raz analityka – chcąc robić skuteczny content marketing i nie wydając przy tym fortuny, musisz być za pan brat z narzędziami, które pozwolą Ci zobaczyć i zrozumieć jak odbierane są Twoje treści. Świetnie sprawdzi się m.in. Google Analytics, czy śledzenie statystyk w mediach społecznościowych. Na podstawie danych oraz ich interpretacji będzie mógł wyciągnąć cenne wnioski i w odpowiednim momencie skorygować swoje działania.

Krok czwarty: Jak robić skuteczny content marketing? Zdobywaj wiedzę i ucząc się od najlepszych – II edycja marketingON już 23 kwietnia!

W tworzeniu dobrego (i niekosztującego fortunę) content marketingu pomaga także śledzenie tego, co w trawie piszczy, podpatrywanie dobrych praktyk oraz uczenie się od najlepszych. Osoby, które zarówno stawiają w tej branży pierwsze kroki, jak i te będące na wyższym poziomie, mają do dyspozycji wiele warsztatów, spotkań oraz konferencji marketingowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Czy bezpłatny content marketing istnieje? Ile naprawdę kosztuje content marketing - Portal i.pl

Wróć na bydgoszcz.naszemiasto.pl Nasze Miasto